El concert inaugural del
Festival Bachcelona proposa un concert on s'explora la relació de
Mendelssohn amb
Bach. L'interès per les músiques del passat no és un fenomen nou. A finals de la dècada de 1770, a Londres es van celebrar els primers
Concerts of Ancient Music. El significat de música antiga era literal: un dels requisits imprescindibles per incloure una obra en el repertori era que la partitura tingués més de 20 anys, és a dir que ja hagués passat de moda. En aquell temps, compositors com
Mozart i
Beethoven ja s'hi havien interessat i havien actualitzat al gust de l'època algunes obres d'autors antics com
Bach i
Händel. Més tard ho farien altres músics com
Schumann o, sobretot,
Felix Mendelssohn, que va reestrenar La passió segons sant Mateu i va produir un punt d'inflexió en la recepció de la música de
Bach. El Festival
BACHCELONA proposa un concert on s'explora la relació de
Mendelssohn amb
Bach, confrontant textos musicats paral·lelament pels dos compositors. Unes paraules que fan dialogar les partitures dels dos músics i que mostren el profund coneixement i la notable influència de l'estil de Bach en les notes de
Mendelssohn.
BACH: Verleih uns Frieden gnädiglich, BWV 126.6
MENDELSSOHN: Verleih uns Frieden gnädiglich, MWV A 11
BACH: Christe, du Lamm Gottes, BWV 23.4
MENDELSSOHN: Christe, du Lamm Gottes, MWV A 5
MENDELSSOHN: Wer nur den lieben Gott läßt walten, MWV A 7
BACH: Wer nur den lieben Gott läßt walten, BWV 93
COMPARTEIX