COMPARTEIX

Àlex Rigola dirigeix al Teatre Lliure de Gràcia el seu nou experiment escènic amb l'adaptació d'Hedda Gabler, fins al 29 de gener.

La ja emblemàtica caixa de fusta utilitzada per escenificar el seu particular Vània, l'any 2017, ara torna per acollir les contradiccions d'aquest gran personatge femení. Les quatre parets de fusta ara comprenen la desubicació, els desamors, els conflictes ètics i l'autodestrucció de cinc personatges que s'obliden dels seus noms per adoptar els dels mateixos actors. Nausicaa Bonnín com a protagonista, acompanyada de Miranda Gas, Pol López, Marc Rodríguez i Joan Solé, difuminen la divisió entre personatge i intèrpret, fent present un clàssic contemporani d'actualitat rabiosa.

Diu Juan Carlos Martel, director artístic del Teatre Lliure, que Rigola "ha assolit un punt d'excel·lència on ha arribat a l'essència de la interpretació". Després d'anys d'experimentació, mai finalitzada, Àlex Rigola ha explorat l'espai escènic i el món interior dels seus personatges com pocs directors. "Era en les sales d'assaig quan succeïa el més bonic i veritable", és per això que la construcció de la caixa de fusta es deu a la voluntat de fer de l'espai escènic una sala d'assaig oberta al públic, despullada de tot artifici. Un espai de 9x7 metres amb capacitat per a 80 espectadors que, nit rere nit, es converteix en un terreny de joc on actors, d'una generositat absoluta, no interpreten, sinó viuen. Rigola ens brinda, no una representació de la vida, sinó la vida mateixa.

 

 

Uns actors i actrius que treballen amb la seva pròpia roba, que s'anomenen pels seus noms reals, que parlen des de la necessitat personal a través de les paraules adaptades d'un dels primers textos de la dramatúrgia moderna, tot creant un microclima excepcional obert només a 80 persones cada nit. Un Hedda Gabler com no hem vist mai abans. Un muntatge que sosté tot el seu pes en els intèrprets, les tensions dramàtiques i la confidencialitat amb l'espectador, que conviurà amb els artistes dins les mateixes parets d'una caixa de fusta.

Ja han exhaurit entrades abans d'estrenar, però els hi espera una llarga gira per tot el territori i un final de trajecte al Centro Dramático Nacional. Si voleu formar part de l'experiment, no els hi perdeu la pista.


per  Aida Carrasco

ÚLTIMS ARTICLES