COMPARTEIX

Notícies
29 DE MAIG DEL 2015 per TRESC

Caldos, xocolata, maquinetes.... cap producte se l’ha resistit a Lluís Bassat. És el publicista que va preparar les cerimònies dels Jocs Olímpics del 1992 i creador d’eslògans publicitaris mítics com: “¡Y da un gustirrinín!” de les maquinetes Filomatic o “Avecrem Chup chup”. Jubilat de la seva professió, però molt actiu en la seva faceta com a col·lecionista d’art, Bassat acompanyat per la seva dona i la Montse, secretària seva des de fa molts anys, ha arribat gairebé una hora abans, al Museu Europeu d’Art Modern, per visitar la seva exposició. Se’l veu molt perfeccionista i observador, però a la vegada, és molt proper i detallista. Es va informar molt bé del Celler d’en Guillar, que maridaven amb la trobada amb 3 dels seus fantàstics vins.

“Tot el que es veu a Mad Men és absolutament veritat”

Les dues vegades que ha intentat veure Mad Men es va posar tant nerviós, que va dir que no la veuria més. Ha estat a Nova York moltes vegades, a l’època en què s’ambienta la sèrie. "Aquella era la vida real, es bevia, i molt. Les festes amb les models estaven a l’ordre del dia, i jo que ja estava casat, no m’interessava aquell món teòricament molt divertit". En el seu moment, la publicitat va començar sent així, sobretot a Estats Units. I és que, ja ho diuen, que moltes vegades, la realitat supera la ficció.

 “A la vida és més fàcil dir la veritat que dir mentides”

En Bassat té molt clar que mai enganyarà un client. De fet, deixa patent que mai no ha fet cap campanya que pugui enganyar als consumidors. I crec que té raó, tots tenim memòria, i si alguna vegada, alguna campanya ens ha volgut enganyar, ha fracassat. I Bassat ho assegura quan diu: “Quant un client està content amb 1 producte, ho diu a 3 persones, quan se sent enganyat ho diu a 3000”. Les males notícies corren ràpidament, i la publicitat enganyosa, no pot subsistir. “Si alguna vegada alguna marca ha enganyat, el consumidor mai ha tornat a confiar en aquella marca”, afegeix Bassat.  

“La publicitat d’ara és una vergonya”

La nostra publicitat bona va ser als anys 80 i 90” explica el publicitari. Molts anuncis d’aquella època han calat a la nostra memòria. Ja sigui pel seu eslògan, per l’humor, pel personatge, per la cançoneta... qui sap? El més sorprenent de tot és que aquests anuncis ens resulten familiars a tots, i gairebé tots hem retingut a la nostra memòria la mateixa publicitat. Interessant,oi?

La publicitat ha de sorprendre”. Per Bassat, la bona publicitat ha de despertar-te i t’ha de dir alguna cosa impactant. Però quin és el problema de la publi d’avui dia? Segons el publicitari: "Bàsicament dos. Per una banda. Hi ha 7 o 8 minuts d’anuncis en cada pausa publicitària. I això és una barbaritat. A més, el mateix anunci el repeteixen moltes vegades. I d’altra banda, els anunciants concentren la publi en televisió, i això també és un problema. S’ha de diversificar. No es pot concentrar tot el que vols dir en un sol mitjà”.  Èxit, proximitat, originalitat i divertit.... “Bassat, el mateix de sempre”.

Marta Bernabé, periodista i Community Manager del Club TR3SC 
A Twitter: @martalittle 


per  TRESC